Benvolgudes,
Us fem
arribar les fotografies escollides, i amb aquest escrit pretenem explicar-vos
una mica com els hem confegit i què us fem arribar:
A P-5
hem fet quatre composicions fotogràfiques, no han estat collages físics, sinó digitals. Les
composicions són: una sobre les palmeres, una sobre els pins, una sobre els
xiprers i una altra sobre els plataners.
La idea
és semblant en els quatre casos en quant a que totes elles tenen una foto
central en que es veu l’arbre sencer i al seu voltant hi ha unes quantes
fotografies més petites dels detalls d’aquell arbre. Però cadascuna d’elles
varia en la distribució de les imatges.
Volem
fer-vos saber que quan vam fotografiar una de les palmeres vam sentir moltes
cotorres que voleiaven i cridaven
vora seu. En alçar el cap vam descobrir que moltes d’elles duien
branquetes als seus becs i alguns se’ls queien. Vam deduir que estaven
construint un o diversos nius. Ens vam fixar més i vam veure com entraven per
un forat que estava envoltat d’una immensitat de branquetes. Vam tenir la sort
de poder-lo fotografiar, també vam
captar un munt de branquetes caigudes al terra i alguna cotorra. Uns dies
després va ploure molt i va fer força vent. L’endemà d’un d’aquests dies, en
anar a l’escola al matí vam veure que la palmera que tenia el gran niu havia
caigut sobre el quiosc dels diaris. Per sort no havia fet mal a ningú. Quan vam
poder anar a fotografiar-lo ja se l’havien endut els de parcs i jardins i només
en vam poder fotografiar el tronc tallat .
Contestant les vostres preguntes: quan , com qui,
perquè....a finals del mes de febrer i principis de març, als matins, sortíem en
grups de quatre o cinc .
A la
composició hi surten només les fotografies que més ens agradat de cada tipus d’arbre.
Cal
aclarir que prèviament les mestres d’Educació Infantil havíem decidit centrar
el projecte en els arbres del nostre entorn, d’aquesta manera s’aprofitava per
treballar-ho interdisciplinàriament.
Paral·lelament hem fet un estudi dels diferents tipus d’arbres que coneixem,
de les seves parts,...
Uns dies abans, havíem fet un primer
contacte amb la màquina de fotografiar, tot captant imatges de diversos espais
o objectes del nostre entorn escolar,
fixant-nos en com hem d’agafar la màquina, on hem de prémer i com ho hem
de fer perquè la imatge no ens surti
borrosa, des de quines perspectives podem captar la imatge d’un mateix
objecte, com ens podem posar nosaltres en fer la foto (enfilats, estirats a
terra, agenollats, de peus,...) i sobretot abans de fer-la, pensar què és el
que volem captar. A P-5 a més a més hem descobert el zoom i l’hem usat en
alguns casos. Ens ha agradat molt.
Moltes
gràcies per tot.
No hay comentarios:
Publicar un comentario