········ Mirar · Veure · Pensar · Explicar · Fotografiar ·······

Treballs dels nens i nenes de p-5 de l'escola Els Porxos!! i la carta que ens han escrit!!



Benvolgudes,
Us fem arribar les fotografies escollides, i amb aquest escrit pretenem explicar-vos una mica com els hem confegit i què us fem arribar:
A P-5 hem fet quatre composicions fotogràfiques, no han estat collages físics, sinó digitals. Les composicions són: una sobre les palmeres, una sobre els pins, una sobre els xiprers i una altra sobre els plataners.
La idea és semblant en els quatre casos en quant a que totes elles tenen una foto central en que es veu l’arbre sencer i al seu voltant hi ha unes quantes fotografies més petites dels detalls d’aquell arbre. Però cadascuna d’elles varia en la distribució de les imatges.
Volem fer-vos saber que quan vam fotografiar una de les palmeres vam sentir moltes cotorres que voleiaven i cridaven  vora seu. En alçar el cap vam descobrir que moltes d’elles duien branquetes als seus becs i alguns se’ls queien. Vam deduir que estaven construint un o diversos nius. Ens vam fixar més i vam veure com entraven per un forat que estava envoltat d’una immensitat de branquetes. Vam tenir la sort de  poder-lo fotografiar, també vam captar un munt de branquetes caigudes al terra i alguna cotorra. Uns dies després va ploure molt i va fer força vent. L’endemà d’un d’aquests dies, en anar a l’escola al matí vam veure que la palmera que tenia el gran niu havia caigut sobre el quiosc dels diaris. Per sort no havia fet mal a ningú. Quan vam poder anar a fotografiar-lo ja se l’havien endut els de parcs i jardins i només en vam poder fotografiar el tronc tallat .
Contestant  les vostres preguntes: quan , com qui, perquè....a finals del mes de febrer i principis de març, als matins, sortíem en grups de quatre o cinc .
A la composició hi surten només les fotografies que més ens agradat  de cada tipus d’arbre.
Cal aclarir que prèviament les mestres d’Educació Infantil havíem decidit centrar el projecte en els arbres del nostre entorn, d’aquesta manera s’aprofitava per treballar-ho interdisciplinàriament.  Paral·lelament hem fet un estudi dels diferents tipus d’arbres que coneixem, de les seves parts,...
 Uns dies abans, havíem fet un primer contacte amb la màquina de fotografiar, tot captant imatges de diversos espais o objectes del nostre entorn escolar,  fixant-nos en com hem d’agafar la màquina, on hem de prémer i com ho hem de fer perquè la imatge no ens surti  borrosa, des de quines perspectives podem captar la imatge d’un mateix objecte, com ens podem posar nosaltres en fer la foto (enfilats, estirats a terra, agenollats, de peus,...) i sobretot abans de fer-la, pensar què és el que volem captar. A P-5 a més a més hem descobert el zoom i l’hem usat en alguns casos. Ens ha agradat molt.
Moltes gràcies per tot.
 

 


No hay comentarios:

Publicar un comentario